fredag 13 september 2013

Romantiskt sovrum

Vårt romantiska sovrum...


Äntligen hittade jag ett romantiskt överkast som jag har letat efter länge
 


 Blomtavlan i bakgrunden fick jag av min mormor som hade den i sitt föräldrahem
Hon tyckte att den skulle passa hemma hos oss =) det tycker jag med
De runda roskuddarna har jag sytt av gamla utslitna lakan




 Sänghimmel av spets. Överbliven stuckatur efter köket användes till sänghimmeln.
Hjärtat är gjord av syrenhortensia som jag har sätt runt ett ståltrådshjärta.



 Makens sida



Min sida
Psalmboken fick jag av mina föräldrar när jag konfirmerades.
 


 Söta små smyckeskrin i porslin och engelska rosor



 Mitt drängskåp som jag hittade på blocket.
Gungstolen köpte jag för många år sedan och var då brun men röd klädsel.



Ljuslykta jag gjort själv av en genomskinlig vas och sedan har jag gjort dekupage med servetter

 

 Drängskåpet kommer nog få ha kvar sin träfärg =) Det är vackert som det är


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar