söndag 22 september 2013

Höstpyssel och söndagsmys

Lite morgonmys med tända ljus och frukost med 
sonen och ett avsnitt med stora maskiner :)







Att ställa många lyktor tillsammans är effektfullt



På promenaden med hunden igår plockade jag lite rönnbär.
Den här kransen blev det och en girlang till utekrukan.
Kransen gjorde jag först en ring i önskad storlek av
tjock najtråd sedan trädde jag rönnbären på en tunnare najtråd, sedan virade jag rönnbärsgirlangen runt den stora ringen och till sist ett varv med spetsband.



Här hamnade den andra girlangen
Krukan jag har använt här är en vanlig eldkorg som mannen
gjort och så har jag bara lagt i säckväv längst ut så att jorden inte ska rinna ut
och sedan fyllt på med jord och blommor




Bollkryss mannen kom hem med i veckan =)
Passade så fint i järnurnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar