söndag 1 september 2013

Lite från trädgården





Rostorn med en vacker ljusrosa New Dawn ros i...


Den gick ganska fort att göra. Lite takläckt, färg och spik var det som behövdes och det tog ca: 2-3h att bygga ihop den för mig som är ovan snickare och sedan gjorde jag tre strykningar med färg. 1 lager grundfärg (utefärg), och 2 lager av den vita utefärgen, 1 strykning varje dag och sedan låta det torka till dagen efter.


Nätklotet längst upp har jag gjort av najtråd som finns att köpa i byggbutiker, sedan har jag gjort några cirklar av den grova najtråden och gjort en boll och sedan virat en tunnare ståltråd runt tills den har blivit så tät man vill. När bollen var klar fäste jag en prisma och några vita pärlor på en tråd och hängde inuti bollen.





Om man har en lite halvtråkig gungställning i trädgården kan man plantera tex en klematis vid varje ben.



I år blev sommarblommorna stora. Jag har aldrig haft så stora surfinor förut, man kan inte se de stora krukorna jag planterade dom i. Det är bara 2 plantor i varje kruka . Måste vara den fina sommaren och gödningen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar