söndag 15 september 2013

Lite detaljer och pyssel

Inredningsdetaljer tycker jag att man bäst hittar i antikaffärer och loppisar. 
Där har man chansen att hitta något unikt som ingen annan har och då kan man skapa ett unikt hem som inte ser ut som i en Ikea katalog.



De här engelska tekopparna hade min mormor och morfar i deras sommarstuga. 
De är mina favoriter, det känns väldigt mysigt och gammaldags att dricka te ur dom



Den här vackra pressglasskålen fanns också i mormor och morfars sommarstuga
Tycker att den är så fin speciellt locket

 

De här bulliga kaffe och teburkarna i porslin har jag fått av mamma och pappa.
De känns lite rokoko =) och det gillar jag



Den här ljuskronan har jag visat förut.
Ett loppisfynd som inte kostade mycket.
Det krävdes lite tid att skrapa bort den gamla färgen som var metalliclila och guld men
sedan var det bara att ta fram sprayfärgen och spraya några lager vitt



 Här är faktiskt en ny detalj som egentligen inte är någon inredningsdetalj utan ett fodral till min Iphone
Den heter BookBook och ser verkligen ut som en gammal bok =) 



 De här smyckeskrinen har inte många år på nacken heller men jag gillar formen och mönstret på dom
Kan tänka mig att liknande finns att få tag på i inredningsaffärer och kanske i vissa guldsmedsbutiker



 Asken är faktiskt köpt på Gekås 
och korset har jag gjort själv av najtråd, tunn ståltråd och genomskinliga pärlor
Först formade jag najtråden till ett kors och sedan virade tunn ståltråd runt 
och sista varvet virade jag med pärlor



Det här hjärtat är också gjort av najtråd som jag tvinnat för att få den lite tjockare 
och sedan har jag lindat fuskbuxbom runt och sedan har jag gjort en girlang av tunn najtråd och pärlor och lindat runt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar