lördag 14 september 2013

Gamla klockor...

Gamla klockor är väldigt mysigt...när de tickar och slår så känns det så rofyllt. 
Vissa säger att det är irriterande när det tickar och slår och att dom inte kan sova och stannar dom.
Vi som gillar klockor vet att man hör dom inte tillslut men att man hör 
om dom inte tickar eller slår, konstigt va =)
När jag är i en antikaffär tittar jag alltid på klockorna.
Min morfar höll på väldigt mycket med klockor och hade ganska många, 
det tickade och slog från alla håll.
Mina föräldrar har också lite klockor och jag känner att jag lätt skulle kunna ha minst 2-3st i varje rum =)
Jag har en till förutom de två jag visar här idag, den har vi fått av min svärmor men den är inte upphängd just nu. Den kommer få en plats på övervåningen när vi har inrett där.
Än så länge har jag alltså bara tre men det kommer garanterat att komma in fler i vårt hus
Litet samlar varning =)



 Den här klockan fick vi av min mormor och morfar för många år sedan.
Härligt mjukt klang i den, sen är den väldigt vacker att titta på =)



Det här golvuret vann vi på en auktion på Tradera för några år sedan.
Ett Gustavianskt golvur, dock ej antikt men ack så vackert ändå.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar