söndag 29 september 2013

Romantiskt lantligt kök

Idag vill jag visa vårt kök som är lantligt och romantiskt =)
Det är ett vanligt Ikea kök som vi gjort om lite 
med hjälp av stuckaturlister, kran, detaljer m.m






Draperi med rosor sytt av tyg från panduro



 Vi satte stuckaturlister runt alla skåp så att det skulle 
kännas lite mer platsbyggt och romantiskt
Om ni undrar varför det inte är handtag på alla lådor
så är det vårt sätt att barnsäkra lådorna från små pilliga barn =)



 Kranen är vi väldigt nöjda med, 
formen är så vacker och så gillar jag porslinshandtaget



 På spiskåpan blev det en krans gjord av 
björkris och en spetsrosett runt om





 Det fanns ingen lucka som passade över microvågsugnen 
så det fick bli en passbit över luckan.
Det såg väldigt tråkigt ut så jag tog fram penseln och 
handmålade ett litet konstverk =)
Huset är byggt 2009 därav
Anno 2009



Varför inte hänga upp lite torkade blommor
 i ett gammalt vagnshjul i taket 



 Kakfat i zink får agera som förvaring av lök, vitlök och kryddor



 Tro det eller ej,
men detta är en julstjärna från julen 2012 
som jag otroligt nog har klarat av att hålla vid liv.
Hoppas att den klarar denna julen också =)


 Egengjord äggkorg,
gjord av tjock och tunn najtråd



Nästa gång tänkte jag visa pyssel jag gjort av 
lite blommor av syrenhortensian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar