onsdag 11 september 2013

Omgjorda möbler del 2

Här kommer lite fler omgjorda möbler som jag lovade igår =)




 Matsalsbord/Köksbord är målade i antikvitt och lackade för att bättre klara av att torkas av.




Såhär såg de ut när vi köpte dom. 
Jag föll för den mjuka rokokoformen och de härliga stolsryggarna i rotting.



 



 Härlig Chiffonje från början av 1920-talet.
Även den målad i antikvit och skavd lite här och där.




Många vet nog inte vad man ska använda Chiffonjen till förutom byrå.
Varför inte ett mini kontor med plats för laptopen och förvaring för räkningar m.m




Såhär såg den ut...den var säkert fin för 70år sedan
 men nu var den repig, fuktskadad och delar saknades.




 Dessa stolar fick jag av mina föräldrar. Dom hade ingen användning för dom så jag fick dom =)


Före


Imorgon bjuder jag på en liten dukning på matsalsbordet.
Missa inte det!

1 kommentar:

  1. Wow! Vad fint! Jag har målat om lite stolar, men det här var lite mer jobb...

    :-)

    SvaraRadera